Käsityöt ovat edelleen jääneet taka-alalle, kun koiruudet ja oikeat työt vievät ajan. Myös luonon muita antimia on tullut kerättyä ja säilöttyä. Sieniä on suolassa 32 kg ja kurpitsa-puolukkahilloa 12l ja kurpitsapikkelsiä 6l ja ekat suppilovahverot kuivamassa.

Jotain uutta olen kuitenkin oppinut syksyn aikana! SALOMONINSOLMU on tuo lähes kaikkien käsityöläisten osaama, mutta mulle syksyyn asti osaamaton ihme! No nyt osaan- KIITOS siitä Tarjalle, joka kädestä pitäen neuvoi sen minulle! Putkihuiveja olen tehnyt muutaman salomoninsolmuilla vanhoista angoralankoista ja uutta lankaakin on odottamassa vuoroaan.

Kaulassa putkihuivi näyttää tällaiselta.

Myös kukkahattuja olen virkannut, kun kaikki valkoiset olivat menneet maailmalle ja jämälankoista pari pipoa on myös valmistunut.

Epäonnistuneet huovutetut lapaset ovat päätyneet kännykkäpusseiksi.

Jotain pientä siis valmistuu, mutta pääpaino on tänä syksynä Ellyn ja Unelman metsäkoulutuksessa. Lokakuussa jään ansaitsemalleni "vuosilomalle" ja se aikomus viettää heidän kanssaan metsässä!